Ungane søv. Kona i butikken for å kjøpa gardiner mot ei plagsom sol –

Steikje fine gardine

Aksjen inn i Nornes utbytteportefølje

 

Kid vokser raskt i år igjen

Kid Interiør har alle butikkene i Norge. Månedstallene for årlig salgsvekst har variert mellom 7-9% det siste året. Dette er sterke tall når varekonsumet i Norge har beveget seg sidelengs siden 2013. Kid er størst i markedet og 97% av norske kvinner sier at de kjenner selskapet og butikkene. De legger stor vekt på å stadig ha nye produkter ved at 30-40% av produktlinjene fornyes hvert år.

Det er også viktig at i de siste årene har forbruksmønsteret i Norge endret seg fra å gå Birken og feire det med tur til Dubai sammen med treningsgruppa til å se på Netflix i senga hjemme eller på Hurtigruta sammen med familien. Norge er i omstilling, men vi er ikke mer forsiktige enn at de som vet hvordan det er å kjøre biler med 8 sylindre nå slår til på ladbare hybrid biler med det dobbelte av hestekrefter for en fossilbil for bare 10% mer. Norge har fortsatt en økonomi hvor de fleste med lønnet arbeid får finansiering for kapitalvarer som hus, leilighet, båt eller bil.

Kid Interiør ser ut til å ha en god ledelse som nå også ekspanderer ved å ta over lokaler i Oslo området hvor de har hatt lite dekning. Selskapet satser også sterkt på online salg med samme visuelle bilde på smarttelefon, nettbrett og PC. Kid var eiet av svenske Industrikapital (IK) fra 2005 til finanskrisen når selskapet ble overtatt av banken.  IK kom nok med mye erfaring fra Sverige fra et marked hvor kundene er mer motebevisste og har mindre penger å rutte med.  

 

Vi tar Kid Interiør inn i vår utbytteportefølje for de neste månedene fordi vi tror at den fasen vi er inne i nå når nordmenn begynner å bruke litt mer penger på interiør gjør aksjen fortsatt interessant fordi resultatene sannsynligvis blir bedre enn forventet for resten av året. Når verdivurderingen for KID er på P/E 12 for 2017 er det en akseptabel risiko for en aksje med utbytte yield på litt over 5%.  Kid Interiør har indikert at mellom 60-70% av resultatet skal betales ut i utbytte og nå vil dette kunne skje 2 ganger i året hvor November 2017 vil være den første odde utbetalingen.        

Kontaktinformasjon

Karl Johan

Karl Johan Molnes

E-post: kjm@norne.no

Mobil: +47 974 76 064

Ønsker du å abonnere på markedsrapporter?